Jag köpte mer The North Face

Jag beställde precis ett par nya löparskor och snacka att jag hade flyt. Spanade in dem igår och var sugen på att köpa men bestämde mig för att kolla mer idag. Idag fick jag mail att The North Face börjar sin "sale" och visst var mina skor nedsatta. 699 kronor det tycker jag är en bra deal varpå jag slog till.
Framöver planerar jag springa mer på hemmafronten och då blir det asfalt och grusväg främst varpå jag behöver nya skor. Nu springer jag oftast offtrail/trail och då har man en helt annan typ av sko som slits ner och förintas på nolltid om man springer asfalt med dem.

The North Face, det är jag som äger bolaget och jag är en stolt ägare också. Ett mäkta fint varumärke och produkter som jag känner stark samhörighet med. Men det är inte med hjärtat jag investerat!
VF Corp som jag äger är bolaget bakom flera starka varumärken bla The North Face. De har 44 års positiv utdelningshistorik, de har höjt utdelningen varje år. Det går bra för dem och de har överlevt diverse krascher och kriser. Just nu slår den starka dollarn negativt mot deras resultat men de presterar ändå fin vinst osv.
Utdelningen är $1,68 per år fördelat på $0,42 per kvartal. På kursen $53,3 är direktavkastningen 3,15 procent vilket är ganska högt för bolaget. Detta indikerar alltså en rimlig/låg värdering.

Jag hoppas kunna öka i VF Corp de närmsta dagarna. Det blir till att skrapa ihop kronor och ören från mina olika konton/depåer.

För tillfället väger denna strax under 1 procent i min portfölj och jag vill öka upp den på de här nivåerna. Det är riktigt kul att äga ett så här fint bolag. Fina produkter och fina nyckeltal.

4 kommentarer:

  1. Intressant, jag ska titta närmare på detta bolag.

    SvaraRadera
  2. Mycket fint bolag! Gjorde mitt första köp i VF Corp idag och går själv i deras snygga vinterskor som heter Timberland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus,
      Vad kul. Då önskar vi fortsatt god försäljning för VFC framöver och att vår investering blir en smash hit. Jag köpte fler idag.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Härligt att du fick en bra deal! :)
    Funderat på att börja med gruppträning på något gym? Har börjat och det känns fenomenalt. Grymt motiverande

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...