Balder Investment Grade rating!

Idag skickade Balder ut ett pressmeddelande med den här nyheten som jag finner intressant och glädjande som preffägare. De får kreditbetyget Baa3 Investment Grade av Moody´s.

Så här skriver Balder i sitt pressmeddelande:
"Balder har idag erhållit en investment grade rating från Moody’s om Baa3 med stable outlook. Ratingen är viktig för Balders fortsatta tillväxt på kapitalmarknaden. Balder investerar sedan några år tillbaka i både Danmark och Finland där vi har en exponering mot Euron. Med en rating från Moody’s kan vi utnyttja den europeiska kapitalmarknaden för att tillgodose dessa behov."

Som preffägare finner jag detta intressant då det hjälper eller stöttar mig i min bedömning av risken i preferensaktien. Det medför också att Balder får än större och enklare tillgång till kapital och det är ju alltid positivt. När de nu är ute i andra länder och investerar är det viktigt att ha en sådan här rating för kapitalanskaffningen.
Länk till Balder hos Avanza (Adlink).



1 kommentar:

  1. Hej! Jag har börjat med aktier ungefär ett år ,har köpt och sålt med förlust mest ,jag läser dagligen din blogg och har lärt mig en del men det är jätte lite,jag behöver tips för bok föratt lära mig aktier från grunden,kunna förstå vad folk säger om köp läge eller sälja , kunna läsa graf och första sig mer, kan du vara snäll oh tipsa mig om bok eller böcker,och en sak till jag vill gärna se din portföljen med fördelning i olika värdepapper i procent , mvh Mallak

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...