Grattis på första advent

Ja, eller hur man nu säger. Det är söndag och första advent. Har ni missat den vackra stjärnhimlen kan ni fortfarande checka in den om ni är snabba ut. Är ni frusna så skippar ni de där stjärnorna för burr vad kallt det var, som om det vore isbitar i vinden. Kanske blåser det sådan där nordanvind som min pappa nämnt genom åren. Stanna upp och fundera vilket väderstreck det blåser ifrån..? Nej, då funderar jag hellre på annat.

Jag har laddat hem blogspot appen och med detta inlägg testar jag den för första gången.

Åter till advent. Idag får vi hem gäster på adventfika, det skall bli så trevligt. Kanske tipsar jag dem om mitt bästa julklappstips som jag skrev om nyligen, aktier i julklapp.
Avanza har så man kan printa ett fint kort att ge bort som underlag. Hardenäran på julafton det är du som äger Hulken och Han Solo. Varje år får mina barn ytterligare varsin aktie i Disney.

Ha en riktigt go söndag kamrater

7 kommentarer:

  1. Hej. Men hur gör du rent tekniskt när du handlar till barnen, har dom ett eget konto på avanza eller har du ett isk med dom som förmånstagare? Får dom bestämma själv vad dom ska göra med detta när dom är 18 eller bestämmer du när dom skall få det?
    Mvh Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emil,
      Jag sparar i kf i mitt namn med barn som förmånstagare. Så kan man ej göra med isk. Smart barnspar imo. Jag ger dem pengarna när de är redo hantera dem.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Du har inte en direktlänk till Avanzas kort man kan printa ut om man ger bort en aktie? Lyckas inte hitta den på deras site när jag (tämligen hastigt) letar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr. Minns ej var den är.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Hur gör du för att lägga in textlänk genom appen? Jag har heller inte lyckats lägga upp bilder via appen.

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du gammal android å gammal app tro? Tydligt o enkelt i min app.

      Mvh

      Radera
    2. Jag har android, fast inte gammal. Lyckades hitta hur man lägger textlänkar nu men har problem med bilder.

      Mvh / Frihetsmaskinen

      Radera

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...