Börsveckan som gått. V36 2016

Vecka 36 stängde OMXS30 ned 0,74 procent Vilket är knappt hälften av vad den steg förra veckan. På fredagen backade dock amerikanska börsen rejält efter kl 17:30 då svenska börsen stängde. S&P500 stängde ned 2,45 procent vilket är att betrakta som en kraftig nedgång för den amerikanska börsen. En nedgång på svenska börsen är att vänta på måndag. Jag hoppas att det är början på en lite större sättning.
Jag sålde Telia och NCC i veckan och har ännu inte köpt något annat för de pengarna. Läs inlägget om försäljningen. Länk till inlägget.

Jag skrev ett inlägg om att jag sagt upp mig och skall leva på utdelningar. Länk till inlägget.

Ett annat inlägg som snabbt blev poppis handlade om hur man blir miljonär genom att inte spela på Lotto. Länk till inlägget.

Artiklar och bloggar mm jag spanat på i veckan:

Eventet Stockholm Corporate Finance Fastighetsdag filmades och finns på nätet i denna länk.
Flera intressanta fastighetsprofiler talade på eventet. I länken kommer man direkt till lista med alla föreläsare och länk till deras video. Jag har tittat på Oscar Properties än så länge.

Det har varit en hektisk vecka med mycket jobb och två kvällar jag somnat kring 20-21 då jag varit jättetrött. Har inte läst så mycket bloggar mm i veckan.

På lördagen fick jag rapporter från några läsare om rutten popupreklam på min sajt. Grattis Telenorkund du har vunnit en iPhone.... Något sådant. Detta är inte som det skall och jag har grävt för att hitta roten till det. Det är rutten reklam som inte skall finnas i de annonsnätverk jag är med i. Något har gått snett. Jag har även minskat antalet script på sidan då jag blev nojig att något sådant släppte in den här skruttreklamen.

1 kommentar:

  1. Angående fejkreklamen som har poppat upp, så stötte jag på den hos en av dina bloggkollegor i veckan. Så det kanske har nåt med plattformen att göra?

    SvaraRadera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...