Halloween och flyga högt

En mysig TV-kväll med frun är avklarad. Vi har kollat på roliga serier och lite action-serie. Brooklyn nine nine och The Blacklist bla. En stor göttepåse svepte jag i mig som ingenting, Halloweengodis ehrm.

A fun fact: Det är först de senaste åren jag har klarat av att låta bli att stava det Helloween gammel rocker som jag är. Det har sedan barnsben varit nästintill tvångsmässigt för mig att det är ju HELLOWEEN... Ja ja, jag är lite töntig sådär. Jag såg dem live någon enstaka gång för övrigt och naj, det var en besvikelse, lät inte alls som på plattorna. Ett härligt minne från barnsben är min kamrats LP-skiva med snygg grafik i skivan (Keeper of the seven keys), den var sååå fin, han hade den på väggen och spelade den sällan.

Idag var det halvdag på börsen i spåren av alla helgons afton. Jag har inte haft tid att kolla så mycket börs idag, varit möten och annat spännande. Igår kväll lade jag in en köporder på SAS pref och fick avslut idag strax under 500 kronor. Väl under lägsta inlösenkurs om 525 kronor som också är något jag tagit sikte på. Jag planerar äga SAS pref till inlösen som lär ske kring år 2019 då de börjar höja utdelningen samtidigt som inlösenkursen är som lägst. Om inget drastiskt händer kommer de kunna refinansiera sig betydligt billigare då varpå de lär lösa in preffen hellre än att höja utdelningen på den. Direktavkastningen i SAS pref är prick 10%, snacka om att flyga högt! Risken är förvisso hög men SAS har tagit flera steg i rätt riktning och utdelningen bör inte vara hotad på något års sikt. Jag följer utvecklingen noga.

4/11 är X-date och utdelningen om 12,5 kronor dimper in på kontot 10/11. Nästa delårsrapport kommer 16/12.


Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net

1 kommentar:

  1. Själv har jag sett Helloween live både 1985 och 1987 i Köpenhamn och då var det garanterat ingen besvikelse.

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...