Idag köpte jag mer Peab

Illustration: Sporstøl Arkitekter

Idag har byggsektorn gått knackigt på börsen och Peab som sjönk rejält igår på diverse sänkta rekommendationer, de backade ytterligare idag. Jag slog till och ökade strax under 74 kronor.

Peab meddelade idag en order i Norge på 109 miljoner norska kronor. De skall bygga 31 lägenheter i Ålesund i nordvästra Norge och beställare är Mostein Boligutvikling. Byggstart är nu i november och inflyttning beräknas till våren år 2020.

För cirka en månad sedan skrev jag ett lite längre inlägg om Peab och mitt beslut att ta in dem i portföljen. Länk till inlägget: https://petrusko.blogspot.com/2018/10/peab-nytt-innehav.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...