Jag köpte blandfonden

Idag sålde jag min lilla bevakningspost jag nyligen köpte i Ratos. Jag blev ju nästan illamående av att se dem där i depån så jag får bevaka dem på annat sätt hehe.
Pengarna jag fick från försäljningen investerade jag i fonden från Swedbank som jag skrev om. Det är en defensiv placering då den till hälften består av ränteplaceringar men jag gillar defensivt och nu kanske det är extra bra läge då börs står högt och läget framåt ej är solklart. På lång sikt är det givet att en sådan här defensiv placering ger sämre avkastning än rena aktiefonder men man kan ha olika motiv i sina placeringar och den här passar mig nu.

Jag lade köpordern innan kl 13:00 idag fredag och nu ikväll är min depå uppdaterad med ett köpavslut i fonden. Det tycker jag är bra, lika snabbt som Avanza Zero.

Läs mitt inlägg om Swedbank Robur Access Mix.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Varför köper du blandfonden framför, tex guld?

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Robin,
      Därför att blandfonden har tillgångar som genererar avkastning. Guld är en spekulation i att någon skall betala mer för en råvara. Sådan spekulation är jag inte intresserad av. Kaffe, guld, majs, koppar är råvaror vars pris man kan spekulera i. Jag sysslar med investeringar.

      Mvh petrusko

      Radera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...