Ljudböcker om börsen

Jag har Storytel och vill lyfta fram att det finns mängder med bra böcker på ämnet ekonomi och börs. De brukar ha ett erbjudande om 30 dagar fritt så man kan lyssna ett gäng böcker och sedan avgöra om man vill bli betalande kund eller stänga ned. Är man inte sugen på att pynta för tjänsten så är det en möjlighet att lyssna under provperioden i vart fall.

Ja ja, nog om det. Jag gillar att läsa böcker och allra främst om just aktier. Hos Storytel finns det böcker av alla dess slag. För noobs, helt vanligt folk och för de som vill ha mer avancerade grejer. Vissa är på svenska och vissa är på engelska.

Vet man inte vart man skall börja kan jag gladeligen rekommendera: One up on Wall Street av Peter Lynch. Det är en makalöst bra bok av en superduktig aktiegubbe. Det fina med boken är att den inte bara är bra utan den är skriven på ett sätt så helt vanligt folk förstår och har nytta av den,

Vill du veta mer om börsen är det här en bra möjlighet. Att lyssna ljudböcker under provperiod.

2 kommentarer:

  1. Intressant, ljudböcker när det gäller fiktion känns väl bra.

    Men är inte säker på att jag skulle uppskatta lika mycket att få en faktabok uppläst? :) Tänker mig att man där behöver bläddra fram och tillbaka, och det kan bli lite rörigt om man skall hoppa fram och tillbaka i ljudslingan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello,
      Förstår din tanke. Jag har lyssnat på många sådana här böcker och bara en enda har varit problematisk ur lyssningssynpunkt. Den innehöll massa tabeller som de läste upp och det blev ju en riktig soppa. Jo det är nice att bläddra lite fram och tillbaka i fysiska böcker. Att ha dem i bokhyllan och snabbt bläddra upp något och påminna sig själv. Det här med ljudböcker är nice det med. På sitt sätt.

      Mvh petrusko

      Radera

OMX Stockholm Banks

  De svenska storbankerna har gått bra det senaste året i spåren av ett normaliserat ränteläge. Hittills i år har de presterat en god totala...