Johnson & Johnson bud på Actelion

Både Johnson & Johnson och Actelion bekräftade på fredagen budet eller att de diskuterar det just nu. Jag läste snabbt om Actelion och det verkar som de har flera fina produkter och en bra position för framtida försäljning. I en artikel jag läst tidigare med JNJs VD Alex Gorsky betonar han att förvärv är en viktig del i strategin och att det historiskt stått för en god del av tillväxten. De är väl bara någon månad sedan de meddelade senaste större förvärvet, Abbott Medical Optics för drygt $4 miljarder cash.
Vad jag läst verkar budet på Actelion bli på $17 miljarder och det är ju ingenting för Johnson & Johnson att hosta upp, de har superfinanser och ett marknadsvärde på över $300 miljarder.
Länk till Johnson & Johnson hos Avanza (Adlink).

Disclaimer: Jag äger Johnson & Johnson.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...