The Investors podcast - Peter Lynch


Härom dagen lyssnade jag på en podcast med en annorlunda twist. Det var The Investors Podcast och ett avsnitt där de läst Peter Lynchs bok One Up On Wall Street. De går igenom det Lynch förmedlar i boken och pratar om exempel och hur han menar osv. Jag tyckte podavsnittet var jättebra och tanken slog mig att det här tror jag är en dundekombo för de som ej läst Peter Lynchs bok ännu. Att först lyssna på podavsnittet och sedan läsa boken.

Podden är på engelska och så även boken om ni vill läsa den.

Peter Lynch är en enastående investerare och hans böcker är väldigt lätta att läsa och ta till sig. Jag rekommenderar varmt att läsa någon av hans böcker (de är lika bra). Förhoppningsvis får du blodad tand efter att ha lyssnat på den här podden

Om ni gillar det här poddavsnittet så har jag goda nyheter. Det finns mängder med avsnitt från den här podden på liknande tema, tex Joel Greenblatt. Det finns strax under 200 avsnitt hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...