Carnegie Fonder spekulerar inte


Jag prenumererar på Carnegie Fonders nyhetsbrev och läser det med nöje. Bakom deras fina fonder står ett gäng oerhört talangfulla förvaltare och vad de har att säga lyssnar jag mer än gärna till!

I senaste nyhetsbrevet såg det ut så här och som man säger i filmens Hollywood "you had me at hello".

"Vi spekulerar inte, utan investerar"

Tjena, det där går jag igång på. Delvis för jag själv brukar slänga mig med de där orden men även för att det är så kraftfullt, det är ett så starkt budskap.
Nedan är länk till artikeln på ämnet, passa på att anmäla er till deras nyhetsbrev det är jättebra. Ett generellt tips är att gå in och läsa då och då hos de fondbolag som har presterat bra långsiktigt, de har duktiga förvaltare som skriver en rad då och då. Det finns alltid något att lära.

http://www.carnegiefonder.se/tre-fragor-till-tre-forvaltare/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...