Det blir inte alltid som man tänkt sig


Idag var jag ute och sprang en runda. Det var kallt och frostigt och ny snö singlade ner. Jag sprang en av mina favoritrundor längs vattnet och jag tog det lugnt och bara njöt av att vara ute och springa och låta mina tankar bara spinna iväg så där gött som de brukar göra när jag springer. Så kände jag mig plötsligt svag och energilös, jag var en god bit upp för den längsta stigningen men sprang ju lugnt och försiktigt. Det kändes inte bra och väl uppe på toppen bestämde jag mig för att gå en kort bit.

Varför var jag så svag och vart tog min ork vägen. Det här blev inte som det borde och jag började analysera varför det blev på detta viset. Jag klurade på min rejäla träningsvärk från benpasset på gymmet häromdagen men det borde inte ge sådant här utfall. Efter ytterligare en stund funderande knäckte jag nöten. Jag hade sovit lite och dåligt i natt men framförallt åt jag en dålig frukost med alldeles för lite vettig energi. Kanske var det flera faktorer som spelade in men här fann jag den huvudsakliga.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.
 Om man springer in i väggen på löprundan eller om den där investeringen blev något helt annorlunda än man tänkt sig så har det ändå inte varit förgäves. I de flesta händelser finns det lärdom att ta med sig. Vad du än stöter på här i livet är det en erfarenhet rikare. När det är ett fall likt min löprunda kan det vara en god ide att göra likt jag gjorde och analysera; vad, hur och varför. När du kan sätta fingret på saken förstår du och lär dig.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Hur hade du gjort idag om du hade mycket likvider, väntat på dipp eller investerat regelbundet?
    Tack för en bra blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Tack för din kommentar. Jag hade köpt regelbundet. Det är jättesvårt att tajma marknaden och medan man väntar missar man avkastning. Att köpa regelbundet är ett suveränt sätt att köpa för ett långsiktigt spar.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Råkade ut för något liknande men det berodde på vätskebrist. Ett gott nytt år på dig petrusko!

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...