Chesapeake Lodging Trust


Jag har lagt en god del av kvällen på att gå igenom nya investeringsmöjligheter i form av amerikanska preferensaktier i huvudsak. Jag hittade ett bolag som intresserar mig på många sätt.
Det är en REIT som äger hotell i premiumklass. Affärsmodellen verkar fungera väl, de presterar bättre än sina peers. FFO täcker gott och väl utdelningar. Stamaktien har ticker CHSP och har ca 3,9% direktavkastning. Det finns också en preferensaktie med call date 2017, den handlas till ca 7,4% direktavkastning och det är denna i första hand som tilltalar mig. Jag gillar verksamheten och hade mer än gärna övervägt stamaktien om den bara hade haft lite högre direktavkastning.

Call price 25$
Call date tidigast: 17/7 2017
Utdelning kvartalsvis om 0,484375$


http://www.chesapeakelodgingtrust.com/phoenix.zhtml?c=233098&p=irol-IRHome

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Emilshus rapport Q1 2024 - Höjd prognos

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Idag var det dags för fastighetsbolaget Emilshus att presentera sin rapport för det fö...