Saturday, September 09, 2017

Lär dig investera av rikedomscoachen


Det här är Jan Bolmeson som titulerar sig Rikedomscoach och driver bloggen Rika Tillsammans. Han har generellt väldigt sunda tankar kring investeringar och jag gillar mycket av det han skriver och säger. I den här videon pratar han bland annat om ekonomisk frihet som blivit ett väldigt populärt begrepp på sistone. En grej som behandlas i videon som jag verkligen vill betona vikten i det är de misstag som Bolmeson gjort under sin tid som investerar och också hans framgångar. Lyssna på honom och lär dig av hans misstag och framgångar. Kan du undvika göra kostsamma misstag är du ett stort steg närmre framgång!

Videon är kring 20 minuter och det är bara att klicka på "play" direkt i bilden ovan.

Läs mer: Bli grymt rik på aktier.

18 comments:

  1. Det finns mycket tips på hans blogg - som i allmänhet verkar vettig. Jag är dock fundersam kring projektet "Better Globe" vilket ju också fått en del kritik på flera håll, och beskrivits som ett misstänkt pyramidspel. Har petrusko någon åsikt om den delen av RikaTillsammans-bloggen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena, jag respekterar Bolmeson för hans tankar kring börsen. Better Globe verkar inte bra men jag lägger ingen energi på det utan fokuserar på det Bolmeson gör riktigt bra; indexfonder och sunda tankar kring börsen.

      Mvh petrusko

      Delete
  2. Det han säger om drivkraft är viktigt, har man inte koll på det så blir framgångsrikt sparande mycket svårt, då det är i mycket en ren psykologisk sport. Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    ReplyDelete
  3. Off topic men belys gärna regeringen och V's nya utspel om att ytterligare höja avgifterna på ISK och Kapitalförsäkring

    - Christoffer

    ReplyDelete
  4. Tråkigt att du väljer att lyfta fram en person som så uppenbart försöker blåsa privatsparare på deras pengar med olagliga metoder.

    Better Globe är ett uppenbart pyramidspel vilket är olagligt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena, jag respekterar Bolmeson för hans tankar kring börsen. Better Globe verkar inte bra men jag lägger ingen energi på det utan fokuserar på det Bolmeson gör riktigt bra; indexfonder och sunda tankar kring börsen.

      Mvh petrusko

      Delete
  5. Du anser alltså att Jan Bolmeson, mannen som lurar på folk pyramidträd i Afrika via Better Globe, mannen som tidigare lurade på folk pyramidbedrägeriet Bridge Investment samt fiaskolägenheter i Turkiet, är en man att rekommendera sina läsare? Detta kan vara det dummaste du någonsin har skrivit och jag hoppas verkligen det är okunnighet som ligger bakom snarare än att det är ytterligare ett köpt inlägg på din blogg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena, jag respekterar Bolmeson för hans tankar kring börsen. Better Globe verkar inte bra men jag lägger ingen energi på det utan fokuserar på det Bolmeson gör riktigt bra; indexfonder och sunda tankar kring börsen.

      Mvh petrusko

      Delete
  6. Är inlägget sponsrat?
    Har själv liten respekt för Bolmesson, "Rika tillsammans" och Better Globe-sekten. De tre känns intimt sammanflätade och har i mina ögon inget annat syfte än att gagna sig själva. Känns tråkigt att du inte sett igenom det själv...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena, jag respekterar Bolmeson för hans tankar kring börsen. Better Globe verkar inte bra men jag lägger ingen energi på det utan fokuserar på det Bolmeson gör riktigt bra; indexfonder och sunda tankar kring börsen.

      Mvh petrusko

      Delete
  7. Med så många negativa kommentarer är väl på plats med en positiv.

    Tack för inlägget, det uppskattas! Keep up the good work!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena pdahlberg,
      Tack för din kommentar och feedback :)

      Mvh petrusko

      Delete
  8. Hej Petrusko,

    Jag tänkte bara tacka för rekommendationen. Kul att du skrev om den, det förväntade jag mig inte. Tack också för din blogg som jag följer och inte minst för dina kloka svar. :-)

    Jag beklagar och är ledsen att det kommer med så mycket tråkiga kommentarer. Enligt mig är det precis som du skriver att om man inte gillar en sak, då kan man väl få bortse från det och fokusera på det som fungerar för en själv.

    Så, tack än en gång.

    Hälsningar,
    Jan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tjena Jan,
      Tack för din kommentar och feedback.

      Mvh petrusko

      Delete
    2. När du ändå är på tråden, Bolmeson, skäms du inte över att du har berikat dig något alldeles oerhört på andra människors okunskap genom åren, på det ena pyramidspelet efter det andra? Sover gott om natten?

      Delete
    3. Fast en nybörjare har nog svårt att skilja på de "bra" inläggen och de som är rent lurendrejeri. Bättre att inte skicka folk i famnen på vargen. Det finns många seriösa bloggare som inte lever på att skinna sina läsare. Exempelvis den blogg jag nu kommenterar på ;)

      Delete
    4. att ducka fråm jans tvivelaktiga "placeringar" som better globe och samtidigt promota han är ytterst fegt.

      Delete
  9. Jag har stor respekt för petrusko och älskar denna blogg.

    Bolmesson har visserligen skrivit några bra inlägg, men pyramidspel och "väckelsemöten" som leder till svindyra kurser där han skakar slantarna ur fickorna på naiva nybörjare. Den mannen förtjänar inte att lyftas fram i seriösa sammanhang

    ReplyDelete