Börsveckan som gått. V19 2017

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev ett sådant här inlägg där jag summerar veckan som gått. Det har varit lite på paus trots att jag egentligen gillar det här inlägget. Här kommer ett för den gångna veckan så får vi se om det är i retur för att stanna.
OMXS30 steg 0,27 procent i veckan och är på plus 8,52 procent för året. Inklusive utdelningar är uppgången för året 11,91 procent. En otroligt stark start på året men mycket kan hända under återstoden av året. Våren är snart över och med den även rapportperioden som varit väldigt stark. Generellt sett har rapporterna kommit in bra. Som alltid är jag fullt investerad på börsen även om jag tycker att värderingarna blivit allt mer utmanande. Fortsätter bara vinsterna att stiga så är det ju hyggligt men för eller senare kommer en korrigering. Om det blir i år eller om 3 år återstår att se.

Några av mina inlägg i veckan:

Sven Olof Johansson köpte preffar i sitt bolag Fast Partner och jag delade mina tankar kring det. Länk till inlägget.

Jag lyssnade färdigt på boken om Elon Musk och den var verkligen något speciellt. Av kommentarsfältet att döma får jag medhåll. Länk till inlägget.

Jag köpte Volati stamaktie häromdagen och några fler aktieköp har jag inte i plan de närmsta veckorna. Jag brukar köpa för hela "månadspengen" vid ett tillfälle så det är vänta på juni som gäller nu.

3 kommentarer:

  1. Hej! Du säger att du är fullinvesterad, men vill du inte ha möjlighet att köpa om det blir rekyl? Hur tänker du kring det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emil,
      Jag skriver svaret som ett nytt inlägg. Kommer imorgon.

      Mvh petrusko

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...