Tryggare vardag med If. Annonsinlägg

Hela detta inlägg är en annons.


Försäkringsbolaget If, där jag har samlat mina försäkringar och är en mycket nöjd kund, har en aktivitet på gång och när jag ombads att skriva om detta var det lätt att säga ja. Ett seriöst bolag som jag gillar och med en riktigt fräsig aktivitet dessutom. Yes jag är game in på det och det här är således ett annonsinlägg på uppdrag av If skrivet med mina ord.

Har ni sett deras behjärtansvärda kampanjer med reflexer eller kanske den med GPSen där rösten går över till en barnröst i områden där barn ofta rör sig? Nu siktar de på att göra en tävling på liknande tema och vill be dig om din bästa idé. Om du ruvar på den bästa idén som bidrar till en tryggare vardag och utses till vinnare så ligger det 100.000 kronor i finansiering till dig och hjälp att genomföra din idé! Det kan vara stora eller små lösningar eller en produkt och både privatperson och företagare kan vara med och tävla. Checka in tävlingen på if.se/tryggarevardag
Sista tävlingsdag är 4 juni.

Några saker om If i petruskos perspektiv: Hörde från flera som råkat ut för saker och fått jättebra hjälp av If varpå jag flyttade alla familjens försäkringar dit och när vi råkade ut för en sak löste det sig jättesmidigt. Ett riktigt bra försäkringsbolag enligt mig. Riktigt bra bolag äger man ju gärna och If kan man äga via Sampo på finska börsen. God direktavkastning i ett bra bolag, jag gillar Sampo!

14 kommentarer:

  1. Har precis motsatt uppfattning om If. Vill komma undan så billigt som möjligt. Lockar in kunder med rabatterat erbjudande och höjer nästa år till sina normala högre priser. Har en massa giriga direktörer som bara är ute för att sko sig själva. Tacka vet jag Länsförsäkringar som ägs av försäkringstagarna själva. Billiga, lätta att ha att göra med och generösa. Byt så skall du få se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anonym,
      Tack för din kommentar. Länsförsäkringar tycker jag också är bra så du är nog i goda händer där.

      Mvh petrusko

      Radera
  2. Good for you. Själv tecknar jag aldrig igen någon försäkring i If efter att de blåst mig på ersättning 2 gånger i företaget jag jobbar på. Dess bättre fick de igen då de blev tvungna att betala 100KSEK till motparten, som blåste If. Är jag skadeglad... jajamen. :) Tack för en bra blogg för övrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena anonym, Tack för din kommentar. Nej fy det där låter ju inget vidare. Hoppas det funkar bättre med det försäkringsbolag du nu använder.

      Mvh petrusko

      Radera
  3. Riktigt spännande och tack för tipset :)
    Själv skulle jag vilja ha en blinkers på min cykel men det kanske redan finns? Börjar bli less på att veva med armarna och det är ju en fara i sig.
    Dock så kanske det bästa säkerhetstipset vore att använda hjälm, vilket sambon försöker övertala mig till dagligen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej KTM,
      Tack för din kommentar. Haha, det är ju en utmärkt ide. Kan verkligen relatera till det då jag på sistone cyklat en del med tunga väskor och kassar och då är det med livet som insats man sträcker ut handen för att flaxa svängsignal =)

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Nej och nej. Nu har det bannemej gått förlångt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,
      Tack för att du kommenterar på min blogg.

      Mvh petrusko

      Radera
  5. Ha ha ha ...

    Roliga kommentarer. Tummen upp för den som rekade Länsförsäkringar. Att det ska vara så svårt för folk att inse att den bästa form av försäkringsbolag är väl den som försäkringstagarna är delägare i. Nu ska påpekas att det handlar inte om att se det som en investering alà aktie.

    SvaraRadera
  6. Hej! Kul idé från IF, jag hade försäkringar där som ja fick när ja blev bolånkund hos Nordea men valde att flytta till länsförsäkringar pga bättre pris. Men jag gillar if och tycker sampo är ett bra bolag.

    Hmm en långsiktig idé är att skapa teleporteringsmaskiner, då blir både miljön bättre och inga skador i trafiken 😁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja vem vet det kanske är teleportering som gäller i framtiden. Jag vet inte om jag skulle våga använda en sådan dock.. Verkar risky.

      Mvh petrusko

      Radera
  7. Hur mycket får man betalt för denna typ av sponsrade inlägg?

    /Sparkronan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Sparkronan,
      Det låter jag vara osagt då det är mellan mig och min samarbetspartner.

      Mvh petrusko

      Radera
  8. Intressant inlägg om försäkringar! Vi brukar hävda att det man ska försäkra sig mot är det man inte kan hantera på egen hand!

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...