Skärtorsdag innan klockan nio. OT

Det är skärtorsdag och börsen har ännu inte öppnat. Jag har hunnit med massor med bra saker, bland annat har jag dammsugit högt och lågt här i huset. Ett hett tips är att använda det där lilla munstycket med borste på. Jag brukar dammsuga lister, teven, möbler, element och lite allt möjligt med den och det fungerar toppen.

Jo, idag var en helt vanlig dag egentligen. Vanlig i bemärkelsen att jag planerat att sitta i mina mysbrallor i soffan med min gäjminglaptop i knät och surfa börs och blogga. En helt vanlig dag tills min fru rabblar upp diverse saker hon anser att jag borde göra.

Nu skall vi se här.. En vuxen karl i mysbrallor sittandes i soffan och bloggar. Japp, jag har självinsikt och inser att här har jag ju inget att komma med. Jag gör som min fru säger. =)

Det är påsktider och idag har mina barn klätt ut sig och var så glada och stolta på väg till förskolan.

Jag har en deadline idag på ett uppdrag jag tagit på mig. Jag skall skriva ett annonsinlägg. Sådana här brukar jag vara väldigt avhållsam till och jag tackar nej till det mesta men nu rör det sig om ett bolag jag själv är kund i och som jag verkligen gillar. Med mina egna ord skall jag skriva inlägget och förmedla budskapet. Jag är inte färdig men jag har ju hela dagen på mig heheh.

Det är påsk som sagt och jag hoppas ni får en riktigt härlig sådan. Kanske är ni på semester rentav. Skidor som sol, hoppas ni har det bra.

Visste ni att OT är förkortning för Off Topic och skall signalera ett ämne som avviker från det normala.

3 kommentarer:

  1. Har du och din fru gemensam ekonomi eller separat ekonomi? Jobbar dun fru? Kan det bli diskussion om att ni båda ska jobba halvtid och dryga ut med utdelningar tex? Ekonomi är ju en sak som kan leda till friktion i många relationer. Även om kanske inte ni har några problem i så fall hur tycker du man ska hantera den frågan i en relation? Tex om en i förhållandet brinner för investeringar och vill lägga mycket av sin lön på sparande medans den andra tycker man ska göra andra saker?

    /S

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tjena,
      Svårt att svara på det där. Är ju upp till varje par att hitta vad som funkar bäst för dem.

      Mvh petrusko

      Radera

Sålt Handelsbanken Global High Dividend Low Volatility

  Jag har haft en liten slant i fonden Handelsbanken Global High Dividend Low Volatility B . Det är snart ett år sedan jag tog in fonden och...