Ratos kapitalmarknadsdag 2017

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Ratos har nu satt ett datum och bjudit in media och finansmarknaden till en kapitalmarknadsdag. Datumet är måndagen 12 juni.

Syftet med eventet är att presentera Ratos strategi och sina dotterbolag, bla kommer Plantagens VD köra en dragning om bolaget.
Man har tidigare meddelat att man ser över bolagets strategi och att man skall presentera utfall av detta vid en kapitalmarknadsdag i början av sommaren. De håller utsatt tidsram, det är positivt. 

Det skall bli mycket intressant att höra vad de kommit fram till i strategigenomlysningen. Kommer de med en uppdaterad strategi? Vad innebär den? Kanske man till och med pratar i termer om uppdaterad utdelningspolicy? Marknaden suktar efter hopp och förtroende för bolaget. Ratos har under en lång tid visat att de är dåliga på sitt jobb. Nu måste de komma igång och prestera bra igen. 
Länk till Ratos hos Avanza (affiliatelänk).

Jag överväger att åka till Stockholm för att delta på det här eventet.

Så här kan alla svenskar bli miljonärer. Läs mitt inlägg om Per H Börjessons bok. Länk till inlägget.

1 kommentar:

  1. Hej, är också lite intresserad av de förhoppningsvis nya riktlinjerna, som kan ta bolaget upp ur gropen. Kom in rätt nyligen på 37kr, så hittills är det ju upp för min del. Gick in av utdelningsskäl (som sänktes...) och är inte helt klar över ifall jag ska ligga kvar ett tag, eller sälja med vinst och se mig omkring mot andra investmentbolag. Har Investor och Volati pref sedan tidigare.

    Tack för dina genomgångar och synpunkter, de har stort värde för mig!
    Dan

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...