Rapporter rapporter.... Jag drar till skogs

Rapporterna öser in, den ena mer spännande än den andra. Samtidigt händer rafflande saker på börsen som tex Eltelhärvan med vinstvarningar. Snacka om sunkigt bolag, som dessutom kom till börsen för inte längesedan. Eltel är ingen vacker IPO!

Idag har jag skippat att kolla Börslunch och nu skippar jag att läsa Volatis rapport, jag drar till skogs istället. Solen skiner och vad då bättre än att cykla till klubbstugan för en löprunda i skogen. Volati är ju ändå av föga intresse för mig som ägare av preferensaktien. Jag kan ju nöja mig med att stämma av att pengar till min utdelning finns, Check. Och att de inte verkar konka imorgon, check!

Nu skall mina fina The North Face skor få lite rastning bland mossar och dy. Over and out.

9 kommentarer:

  1. Tieto är inget som intresserar herrn?
    Bättre marginaler, bra utdelning, växande bransch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Micke,
      Nej det har aldrig fastnat på min radar.
      Mvh petrusko

      Radera
  2. Poolia, en slumrande aktie?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Den får slumra vidare utan mig. Aldrig fastnat på min radar.
      Mvh petrusko

      Radera
  3. På tal om North Face så lämnade ju VF Corp. rapport häromdagen :) Har du hunnit kika på den då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Japp jag spanade på den men lackade ur på alla "adjusted" så jag plöjde inte igenom så mycket av den. Outlooken var nog bättre än marknaden "befarat" varpå den handlades upp på rapporten.
      Utöver att jag irriterade mig på sjuttioelva exkluderingar/adjusted så verkade rapporten helt ok.

      Mvh petrusko

      Radera
  4. Noterades Eltel så sent som 2015?! Det hade jag missat. Undrar vad deras utredningar kommer komma fram till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, mitt minne sade att det var så sent som förra året men när jag dubbelkollade var det faktiskt 2015.

      Mvh petrusko

      Radera
  5. Jag tycker ändå att rapporterna börjar lägga sig nu. I och för sig är jag mest intresserad av att läsa rapporter till mina egna bolag och dom har ju som redan rapporterat :)

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...