Samsung Galaxy Note 7 i graven

Sällan har en enskild telefonmodell fått så mycket uppmärksamhet, negativ sådan i vart fall. Note 7 är telefonen det snackats om en tid nu som börjar ryka och till och med brinner upp.

På flygplan har piloter hörts säga hej och välkommen har du en Samsung Note 7 skall den vara avstängd under hela flighten. På vissa håll har man redan i säkerhetskontrollen blivit stoppad att den där Note 7 kommer inte igenom.

Det har skrivits fram och åter. Det har återkallats det har skjutits upp lansering på sina håll o kanter. Här i Sverige släpptes den aldrig. Själv var jag sugen på att skaffa en men alla negativa skriverier avskräckte. Nu släpps den ju inte över huvud taget i Sverige och jag behöver inte fundera på det där ett tag.

Jag tror inte att Samsung kommer sälja den som Note 7 när de väl fått ordning på saker och ting. Det är för riskabelt för dem, på så vis att konsumenten hört så mycket negativt och inte vågar köpa. Min tro är att telefonen heter Note 8 (eller liknande) när den väl säljs igen.

Om jag vågar köpa en det återstår att se.

Det här har varit en kostsam problematik för Samsung. Kostsam i form av förlorade intäkter och tappade kunder. Aktiekursen har backat i spåren av detta. Samtidigt har försäljningen av Apples stora iPhone skjutit i höjden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...