Jag fortsätter köpa

Med tanke på vad jag köpt på sistone, vad tror ni jag har köpt idag?
Förvisso stor risk att vara tjatig men jag köpte fler Axfood idag. Jag pyntade 151,5 kronor och det är ungefär vad jag betalat tidigare. Som jag varit noga med att poängtera vill jag lyfta fram att det är på historiskt hög värdering jag köper.
Det här är en riktigt bra verksamhet som jag vill äga. Bra bolag blir aldrig billiga och i fallet Axfood sträcker jag mig till att betala förhållandevis dyrt.

20:e oktober presenterar Axfood sin 9 mån rapport och kanske hinner jag köpa fler till dess. Bolaget brukar inte bjuda på stora överraskningar och sannolikt blir det inte det denna gången heller.

Snart är jag uppe i 2 procent vikt av portföljen, sannolikt når jag dit nästa gång jag köper. På lite sikt ämnar jag vikta Axfood någonstans kring 3-6 procent i min portfölj. Att nå 6 procent kommer ta lång tid men vem har bråttom?

Annons:
Bli grymt rik på aktier. 
Köp den mycket populära boken av Anders Haskel och läs hur just du kan lyckas med att spara ihop miljonbelopp på börsen. Lär dig hur man bygger en bra portfölj och hur man undviker dåliga bolag.

2 kommentarer:

  1. Placera är neutral till aktien, se nedan
    https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/10/05/ljumma-utsikter-for-axfood.html

    Trevlig Kväll

    //Krusse

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte riktigt hur du med din till synes MYCKET långsiktiga investeringsstrategi väljer att köpa aktier som är historiskt högt värderade? Mycket riktigt har ju Axfood tappat mycket i pris sista månaderna, om du dessutom såg det, varför inte ha is i magen och vänta in mer rimlig värdering?

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...