Börsveckan som gått. V39 2016

För vecka 39 stängde OMXS30 mer eller mindre oförändrat på +0,11 procent. Nordiska storbolagsindex gick desto sämre med -1,11 procent där Danska Novo Nordisk tyngde med en nedgång på över 7 procent. Novo som är nordens största bolag meddelade att vinsttillväxten kommer vara lägre än väntat närmsta året och det satte fart ned på aktien som gått dåligt en längre tid.
H&M rapporterade på fredagen varpå aktien backade ordentligt. Oro för prispress resten av året i spår av den varma hösten samt  att bolaget meddelar att de avser se över tillväxtmålet i antal butiker, utan att precisera hur.

Några av mina inlägg:

Jag skrev om stadiga utdelningar och mitt senaste köp. Länk till inlägget.

Är det nu Ratos slutar vara genuint dåligt? Läs mina tankar om bolaget.

Börspodden rekar dyra fonder och jag kompletterade med ett alternativ. Länk till inlägget.

I veckan som kommer har jag inte planerat något köp men jag har utdelningar på väg in så något skall det köpas. Jag sneglar på ännu fler Axfood.


1 kommentar:

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...