Axfood 143,7 kronor

Igår handlades Axfood ända ned till 143,7 kronor innan den stängde kring 146 kronor. Det ser ut som en eller några aktörer sätter stor säljpress och de gör det anonymt. Man kan välja när man skickar orders att det inte skall synas vem avsändaren är och dessa klumpas ihop under "anonym" eller ANON som de kallas.
Det kan tänkas vara ett större innehav som skall säljas ut och med lite tur fortsätter aktien pressas av detta.

Jag fick inte köpt några aktier på 143,7 kronor igår men jag gjorde flera köp till ett snitt om cirka 146 kronor. Fortsätter Axfood att backa idag köper jag fler under 144 kronor.


6 kommentarer:

  1. Hehehe ... Förstod att du var inne och fyllde på med Axfood igår :-)
    Håller fullständigt med dig vad gäller företaget, men tror du inte att det finns lite fallhöjd från denna nivå? Men som långsiktig placering förstår jag precis dina tankar.
    Tycker att Autoliv är ett liknande case, nyanställer massor med ingenjörer för satsningar och nyutveckling. Men sånt ses inte med goda ögon av marknaden, då kan man ju få vänta litet på kommande vinster. Har börjat fylla på Autoliv idag och väljer din strategi, fortsätter dom att sjunka så fyller jag på i mindre portioner.
    Har du några tankar om Autoliv?

    Vänliga Hälsningar
    /Rille

    SvaraRadera
  2. Tjena Rille,
    Tack för din kommentar. JAg tror det finns god fallhöjd i Axfood på kort sikt. Har vi tur slår det in =)
    Generellt är jag inte så intresserad av fordonssektorn men just Autoliv ser jag som ett bra case i sektorn. De ligger i framkant och de är lite av ett guldrushens äga bolaget som säljer hacka och spade.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Hej!!

    Fyllde också på igår till ett GAV på 145,50:-
    Fortsätter att köpa på mig vid dippar tills den viktar ca 3% av portföljen.

    Har även börjat köpa på mig lite Trelleborg.Synpunkter där??

    Med vänlig hälsning Jojje

    SvaraRadera
  4. Hej Jojje,
    Det låter ju som en bra plan. Trelleborg har jag ingen vidare koll på men det verkar vara ett hyggligt bolag.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  5. Hej Petrusko,

    Kikade av ren nyfikenhet på din portfölj och såg att det var inte många innehav som var olika. Skillnaden är nog att min är betydligt mindre. Såg till min förvåning att du även hade Fortum, den börjar bli lite spretig med några nya innehav. Vi får hoppas att dom har mer i huvudet än vattenfall och investerar i rätt saker.

    Men varför skall man låsa sina elkostnader, när man istället kan köpa Fortum :-)
    Går elpriset upp så får man "plåster" på såren med att Fortum gör det också, åsså rullar det in lite fin direktavkastning.

    Vänliga Hälsningar
    /Rille

    SvaraRadera
  6. Så billigt handlades knappt aktien under Brexit. Jag passade på att öka men prickade inte in 143,7 - det hade suttit fint. :)

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...