Realty Income höjer utdelningen

Realty Income också känt som The Monthly Dividend Company meddelade häromdagen ännu en höjning av utdelningen.
Det är ingen stor höjning denna gång, det är ju inte det varje gång. Man höjer från $0,2015 till $0,202 per månad. Den årliga utdelningen summerar till $2,424.
Likt mycket annat backade Realty Income i fredags och backar den lite till börjar det locka mig att öka i den igen. Jag minskade ju tidigare i år kring $69 men viktar gärna upp den igen om jag får tillfälle att göra det till lägre värdering. I fredags stängde aktien i $64,26.
Länk till Realty Income hos Avanza.

Disclaimer: Jag äger Realty Income.

7 kommentarer:

  1. Om man jämför augusti 2015 - augusti 2016 har de höjt utd med 6,3% helt ok känns stabilt!

    SvaraRadera
  2. Hej Petrusko hur mycket vill du ha ned den så att den blir intressant för dig?

    SvaraRadera
  3. Hur ser du på WPC jämfört med/eller som komplement till O?
    Direktavkastningen är ju högre, men jag är osäker på risken.
    /Daniel

    SvaraRadera
  4. Hej! Älskar din blogg, skulle vara intressant och höra vad du tycker om degiro som komplement till avanza eller nordnet?

    SvaraRadera
  5. Mikael Bergman, Husqvarna19 september, 2016 17:37

    Tjena Petrusko
    Jag har tänkt vikta upp mitt innehav i Realty inom det närmsta och är lite nyfiken på vad du anser som en attraktiv köpkurs?Vid vilken kurs börjar du handla?
    Tror du att presidentvalet i November kommer påverka kursen och isåfall är det värt att vänta på utgången innan man handlar?

    MVH Micke

    SvaraRadera
  6. Årlig compounded återbäring på 4,6% bättre än banken ja, Dock inget att hänga i julgranen! Man kan ju lika gärna använda några fonder och få bättre tillväxt på kapitalet! Eller så analyserar man lite företag och väljer ut de bästa att gå in i för att maxa sitt kapital!
    4,6% täcker ju knappt inflationen årligen!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Tur då att det bara är utdelningen det där. Cirka 17% årlig totalavkastning sedan 1994 har Realty Income avkastat.

      Mvh petrusko

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...