Brexit eller inte Brexit. Fyra finansprofiler om börsläget

Tillsammans med;
Jonas Olavi, aktie- och tillgångsstrateg på Alfred Berg,
Annika Creutzer, privatekonomisk expert och journalist samt
Christina Engelen, grundare av Facebook-gruppen "Tjejer som gillar aktier" och ordförande för Aktiespararna Västerås deltog jag i en utfrågning om Brexit och börsen. Jag lade fram mina tankar om det blir en Brexit eller ej, hur jag tror det påverkar börsen och bolagen samt hur det påverkar mina placeringar.

Länk till artikeln hos Aktieinvest: https://www.aktieinvest.se/brexit

3 kommentarer:

  1. Gillar mycket av det du säger här. Känns betryggande att någon med 30 års erfarenhet sitter tryggt i båten.

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera
  2. När man klickar på en länk hos dig så öppnas inte ett nytt fönster. Jag skulle föredra om det var så, men vet inte om det är något du själv kan påverka.

    SvaraRadera
  3. Sjukt hur Creutzer säger att man inte ska försöka tajma marknaden sen gör hon samma sak när hon "viktar ner". Hon fattar nog inte själv...

    SvaraRadera

Jag har tagit hem en fin vinst i Corem pref

  I höstas tog jag in en stek Corem Property Group preferens när mycket pekade på ett förändrat ränteläge och därmed andra förutsättningar f...