Verkstad och Atlas imorgon

Imorgon kommer Atlas Copco med rapport för det första kvartalet och flera andra bolag i sektorn rapporterar denna veckan.
I dagens börslunch från EFN pratade man mycket om Atlas Copco men även om verkstadssektorn generellt.
Mitt egna top pick i sektorn är Atlas Copco och visst är jag mest intresserad av den men jag tycker det är intressant att hänga med i sektorn. Hur det går för övriga bolagen och vilka trender man kan tänkas snappa upp.
Kolla in börslunch som sagt, bara klicka "play" nedan:


1 kommentar:

  1. Tjena, Petrusko!

    Detta är inte relaterat till ämnet ovan dock är jag lite nyfiken på din syn på Beijer Alma. Kursen har ju haft en rejäl tillväxt de senaste åren och visat på ett fint fritt kassaflöde tillsammans med relativt hög soliditet och vinst. Väldigt trevlig utdelningshistorik dessutom.

    Vilka risker ser du på Beijer Almas framtid och skulle den vara nått för den långsiktige med aktuell kurs (193, PE 16)?

    Grym blogg btw!

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...