Vans store Göteborg

Härom dagen besökte jag Vansbutiken i Göteborg. Enligt en artikel jag googlade fram på nätet är detta den största Vansbutiken i Europa och det verkar rimligt. Det är ju ingen gigantisk butik men med tanke på att de bara har ett enda varumärke så är den nog ganska stor.
Jag var där inne en god stund och under hela tiden var det flera kunder som tittade, provade, köpte. Fick intrycket att det var god ruljans där.
I en fin monter såg jag de där snygga blå/vita skorna som finns i en Tony Alva special edition, superläckra.
Butiken erbjöd ett väldigt stort sortiment av Vans olika kläder och prylar som skor, solglasögon, byxor, tröjor, skateboards, väskor mm.
Själv passade jag på att köpa ett par nya sneakers. Jag gillar varumärket Vans sedan tidigare men det är extra roligt att shoppa nu när jag äger VF Corp, bolaget som äger varumärket Vans ihop med flera andra kända märken.
VF Corp äger även The North Face, Timberland, Lee, Wrangler mfl.
Fantastiska varumärken och ett underbart bolag. VF Corp har höjt utdelningen i över 40 år i följd och med en låg utdelningsandel och god potential lär de fortsätta höja.

Jag hoppas och tror att jag fortfarande äger VF Corp om 30 år. Deras produkter kan jag se mig själv använda även de om 30 år.
På skofronten är jag inte färdigshoppad utan planerar faktiskt att köpa ett par nya löparskor från The North Face. Jag springer främst i skogen och de har ett par som verkar riktigt fina till ändamålet.

För mer info om VF Corp rekommenderar jag mitt tidigare inlägg om bolaget. Det har någon månad på nacken men är lika aktuellt. http://petrusko.blogspot.se/2016/01/nytt-innehav-vfc-fina-varumarken.html


2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Äger också aktier i VF Corporation. Har - som du påpekat - gått väldigt bra och det är skoj.

    Tack för alla inspirerande inlägg. Läser din blogg flera gånger i veckan!

    Mvh
    Apotek1arn

    Min aktivt förvaltade och största portfölj består just nu av:

    Magnolia Bostad, 11.7%
    Akelius residential pref 6.6%
    SAS AB pref 6.1%
    AbbVie 5.3%
    Realty Income 5.2%
    Uniflex 5.1%
    Novo Nordisk 5.0%
    Nilörngruppen 4.9%
    VF Corporation 4.5%
    Firefly AB 4.5%
    HCP Inc 4.5%
    Autoliv 4.3%
    Björn Borg AB 3.7%
    E.ON 2.6%
    Tele2 2.5%
    PIMCO Corporate & Income Strategy Fund 2.5%
    Nordax 2.4%

    Likvid 18.6%





    SvaraRadera
  2. Hej Apotek1arn,
    ser ju fin ut den där portföljen. Mycket utdelningar blir det där och det gillar vi ju.
    Jättekul att du kommenterar på min blogg, jag minns med glädje våra många trådar på Börssnack.

    Idag köpte jag Skanska för exponering mot global urbanisering och byggsektorn. Du äger Magnolia vilken jag bara snabbt kikat på någon gång och tyckt det ser ut vara en spännande play mot svenska bostadsmarknaden. Bostadsbyggarna med verksamhet i Sverige lär ha mycket goda tider under en lång period framöver.
    När jag köpt på mig fler Skanska kan det tänkas att jag även spanar på ett bolag med inriktning likt Magnolia.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...