Ny VD för Aktiespararna

Joacim Olsson har utsetts till vd för Aktiespararna.
Han tillträder senast 15 oktober och har en mycket intressant och passande bakgrund för uppdraget. Närmast kommer han från tjänsten som VD för Skattebetalarnas förening och dessförinnan var han vice förbundsdirektör för Villaägarnas riksförbund.
Joacim är 44 år gammal och har en examen i statskunskap från Umeås universitet.




Så här säger Göran Gezelius, förbundsordförande Aktiespararna om nye VDn:


" Joacim Olssons ledarerfarenhet från intresseföreningar och folkrörelser i förening med stor kommunikativ förmåga och en stark personlighet gör att jag med stor tillförsikt ser Joacim tillträda som vd för Aktiespararna"


Joacim Olsson ser fram emot att komma till Aktiespararna,

"Jag har i olika roller arbetat för att människor ska få behålla mer av sina intjänade pengar och på så sätt få möjlighet att bygga upp ett eget sparande. Att nu få möjlighet att arbeta med den andra sidan av samma mynt, hur sparandet i framför allt aktier och aktiefonder kan bli så framgångsrikt som möjligt och hur villkoren för detta sparande kan förbättras, ska bli oerhört stimulerande, säger han."


Aktiespararna har ökat medlemsantalet under en längre period i spåren av hårt arbete och sannolik snålskjuts av ett gott börsklimat. Man är dock långt i från forna storhetstid kring IT-eran då medlemsantalet låg någonstans kring det dubbla mot nuvarande cirka 70.000.

1 kommentar:

  1. Jag har haft förmånen att äta middag och dricka gott ihop med Göran som du nämner i texten. Han är en man som man väldigt fort fattar tycke för och som dessutom har oändligt mycket klokt att säga. Det är en man som jag har mycket respekt för! Jag litar på hans omdöme här, talar han gott om nya VDn så litar jag på honom! :)

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...