Skistar säsongsmönster och aktieägarrabatt

Här kommer ett kort inlägg om säsongsmönstret i Skistar med anledning av att vi nu är inne i fasen där värderingen är som allra högst och således kan tänkas vara säljläge för den kortsiktige eller den som vill följa säsongsmönstret.
Bilden ovan är inte fantastisk men studerar man den noga kan man se hur det under snöperioden stiger och under barmark backar.
Säsongsmönstret i Skistar är vida känt och har funnits där i många många år. Jag har varit intresserad av Skistar i över tio år och under hela den tiden kan jag minnas prat om det här säsongsmönstret.

Well, that's pretty much it. Gör vad ni vill med den här infon, på flera års sikt tror jag man kan låsa in en ok avkastning på att agera på säsongsmönstret i Skistar.

Hos Avanza kan du studera grafen närmre, välja annan tidsperiod mm. Länk till Skistar hos Avanza.

Ps. Du vet väl om att man som aktieägare i Skistar har 15% rabatt på liftkort, skidskola och skidhyra. 200 st aktier måste man äga och för familjen som åker till fjällen titt som tätt finns det tusentals kronor att spara här. Länk till Skistars sajt med info om rabatten: https://www.skistar.com/sv/Om-SkiStar/Om-bolaget/Aktieagarrabatt/

Alla som åker till Skistars destinationer borde äga minst 200 st aktier och ta del av aktieägarrabatten.
Passa på att informera dina vänner och dela det här inlägget i sociala medier som Facebook och twitter.

Tillbaka till startsidan av petruskobloggen

 

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset!
    Ser att Skistar dessutom är i linje med min utdelningsfilosofi så de får hamna på bevaka listan.

    SvaraRadera
  2. Jag har haft Skistar i många år och om jag räknar bort utdelningarna och aktieägarrabatten jag får varje gång jag åker skidor med familjen från anskaffningsvärdet så är snart investeringen betald.

    SvaraRadera

Jag köpte fler Cibus

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Igår köpte jag lite fler aktier i Cibus på en kurs strax över 125 kronor. Det är inte ...