Prata Pengar pod

Bättre sent än aldrig brukar man ju säga och så är fallet för mig och podden Prata Pengar. En fin pod om aktier och jag har inte fått tummen ur att lyssna på den förrän nu. Ja ja, shame on me.

Ikväll har jag lyssnat på ett par avsnitt och istället för att lyssna på dem i ordning valde jag ut två som verkade innehålla sådant som intresserade mig mest.
Bakom podden står Unga Aktiesparares VD Philip Scholtzé och investeraren Nicklas Andersson, två duktiga och superengagerade killar.

Jag gillar podden och kommer följa den framöver och lyssna ikapp de avsnitt jag missat.

För mig som har en del fokus på preferensaktier föll naturligtvis för avsnittet som handlade om bla detta. Stor tumme upp på förklaringen varför det inte är dyrt för fastighetsbolag att ge ut preffar för 7% och köpa fastigheter. Jag har många gånger fått frågan och förklarat på just detta viss som de gör i podden. Länk till podden och avsnittet jag hänvisar till: https://soundcloud.com/pratapengar/episod-7-rantebeskedet-och-preferensaktier


1 kommentar:

  1. Mycket bra pod. Tycker du speciellt ska lyssna på avsnitt 8. Intervjuade de en kvinna som var mycket intressant att lyssna på. Hon pratade även om det du brukar skriva om med kvinnor på aktiemöten.

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...