Aktier köttbullar och brunsås

Igår lagade jag och fru petrusko en mäkta fin familjemåltid, köttbullar med potatis och brunsås.
En storfavorit för alla familjemedlemmar inte minst för mig själv. Två stora portioner satte jag i mig varpå det blev att ligga i soffan och kippa efter andan en timma efteråt.
Nu backar vi dock bandet till själva tillverkningen av denna fagra måltid.

Jag ansvarade för lingon, ärtor, potatis och gurka, min fru resten. Grönsakeriet, lingona inkluderade är ju inte rocket science varpå jag snabbt löste den pucken. Efter detta har jag och min fru vitt skilda versioner av det hela.
Med min smartphone i högsta hugg följde jag börsen som steg kraftigt. Inga av mina orders jag hade inne sedan tidigare var i närheten av avslut.
Lite suktade jag efter Volati preferens och tänkte mig få ett knippe på 95 riksdaler men det var för hett börshumör och aktien handlades till 96,75 kronor som lägst.  Intressant i sammanhanget är att det omsattes drygt 13000 st aktier och högst betalt var 97 kronor. 39 st avslut totalt och de skedde alltså i spannet 96,75-97 kronor. Någon via Handelsbanken stod för nästan hela alla avslut på köpsidan.

Apropå Handelsbanken så vart det den jag följde närmre istället för Volati. Jag har planerat öka regelbundet i Handelsbanken och på dryga 104 kronor är den inte så tokig. In med en order och sedan sitta och stirra på orderdjupet blippa upp och ned. Samtidigt hängde jag med på twitter och kollade läget på bloggen.

Här någonstans vaknar jag upp ur börssurret av att min fru är märkbart irriterad på mig. Tydligen har hon sagt till mig otaliga gånger att börja med potatisen varpå jag "drömmigt" svarat ja eller ja ja...
Jag kollade ju bara telefonen lite snabbt...
Nu var det dags att skala potatis och se glad ut. Det tog två timmar att göra mat och skuldfri till det är jag ej.

Där låg jag i soffan, duktigt mätt med telefonen i högsta hugg igen. Min köporder på Handelsbanken hade gått till avslut.


2 kommentarer:

  1. Fördelar med att vara ungkarl, hehe
    Gör som jag vill...

    SvaraRadera
  2. Bättre middag går knappt att få i svensk husman. Väntar också på volati men stabil jäkla pref för tillfället. Nåja lagt order som varar till jul så :).

    Trevlig helg // OlaSlayer

    SvaraRadera

Storebrand Global All Countries B - Global indexfond med cash utdelning

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. Det har varit några vändor med den här fonden. Jag har bearbetat Avanza och fondbolage...