Var med i utlottning av Anders Haskels bok

Jag lottar ut ett signerat exemplar av Anders Haskels bok "bli grymt rik på aktier". Följ mig på Twitter och läs där hur ni går tillväga för att vara med i utlottningen av boken. Jag twittrar alltså ut hur man gör för att delta.

Klicka på länken för att komma direkt till min sida på Twitter: https://twitter.com/therealpetrusko

 Missa inte möjligheten att få ett gratis exemplar av denna fina bok, signerat av författaren dessutom.

Inom kort lägger jag upp min recension av boken här på bloggen, stay tuned.

Aktiviteten avslutad och boken skickas till vinnaren.

9 kommentarer:

  1. Hört mycket om den boken, kanske ställer man upp i tävlingen.

    Vad tycker du om att krydda en annars tråkig portfölj med ett förhoppningsbolag(?) då man som värdeinvesterar ofta fastnar för de lite "tråkigare" bolagen.

    SvaraRadera
  2. Tjena,
    Om man med krydda menar rena förhoppningsbolag som Taurus, precise och allt vad möget heter så tycker jag inte det är en sund plan. Det är ju rena lotteriet och inte investering.

    Om man med krydda menar sunda bolag med potential, kanske små bolag som någon IT-konsult, Softronic vad vet jag.. Ja då är det kanske något att spana på.

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  3. Tja igen,
    Min krydda är Sensys Gatso Group, tjänar pengar gör de och förhoppningsvis kommer det mer under 2016 som de själva annonserat.
    Har du någon kunskap kring detta bolag?

    Jag har även jag inspirerats av dina inlägg om Realty Income och tänkte fråga vad du tycker om att minska i och med kursutveckligen, då jag läst att du brukar minska dina innehav i fixed income när de ökar mycket.

    Vänliga hälsningar,
    Ungt sparande

    SvaraRadera
  4. Hej Ungtsparande,
    Jag har ingen vidare koll på Sensys. Midway delade ut dem för många många år sedan och de har gått extremt bra sedan dess vet jag. Verksamheten känns vettig och jag tror de har en stark marknadsposition.

    Realty Income är inte fixed income. Det är en aktie som kommer stiga i värde för varje år som går. Jag tror på att äga den på mycket lång sikt. I vått som torrt!

    Mvh petrusko

    SvaraRadera
  5. Själv är jag helt övertygad om att de flesta inte behöver några handböcker som beskriver hur man blir grymt rik. A hint. Ställ dig frågan. Vet du hur man blir grymt rik tror jag inte du sitter, och skriver en handbok i ämnet!

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
  6. Haha då är det jag som missförstått bolaget i sig, måste erkänna att det köpet har inspirerats av dig och jag inte själv har satt mig in i bolaget.
    Men då vet jag, tack för svar!

    SvaraRadera
  7. Hej tackar för bra blogg, jag har lyckats plocka en riktig vinstlott, lyckades köpa avance gas billigt. De har delar ca 22% direktavkastning på 3 kvartal. Fraktraterna på flytande gas är tydligen skyhöga. Köpte lite till nu, detta är ju kul. Räknade med 7% årsvis. Kolla upp den.

    SvaraRadera
  8. Hej
    Kort fråga: Bettson vs Castellum? Dina tankar?
    Mvh
    Mr Manny

    SvaraRadera
  9. Hej Manny,
    Det är två bolag med vitt skilda riskprofiler. Jag valde för en tid sedan att sälja Betsson då jag tyckte den stigit väl mycket och den har inte samma gedigna historik av stigande vinst och utdelning som Castellum. Förvisso har Betsson gått bra en längre tid nu och aktiekursen har stigit fenomenalt.
    Castellum säljer jag inte kortsiktigt pga ev snabb stegring, jag vet att vinsten blir högre år ut och in till mycket lägre risk.

    Är man riskvillig kan man också få högre avkastning så Betsson är något att spana på isf.

    Mvh

    SvaraRadera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...